Winterconcept Portofino slaat aan

LUNTEREN – Buiten likken de vlammen van het barbecuevuur, binnen liggen in de vitrine de kant-en-klaarmaaltijden, en daarachter staan de vriendelijke Lunterse meiden die u begroeten met: “Goedemiddag! Waarmee kan ik u helpen?”

Portofino opende donderdag 30 oktober haar deuren voor het winterseizoen. De klanten van de eerste drie dagen kwamen af op de aanbiedingen in de Lunterse Krant van een dag eerder.

Winterconcept van Portofino

Wat is er in Portofino veranderd? Eigenlijk niets! In de vitrine ligt geen ijs meer, maar maaltijden. De wand is aangepast aan de nieuwe functie: een leuke en kleinschalige eetgelegenheid. Waar men kan aanschuiven aan de tafels langs het raam voor bijvoorbeeld een Black Angus burger of een broodje warm gerookte zalm, Pulled Chicken, of kiezen voor een broodje saté dat ter plekke (buiten dan) wordt bereid op een barbecue. De aanloop bij het afhalen, maakt het gezellig tijdens de lunch.

En er loopt altijd wel iemand binnen die je doet herkennen. Binnenlopen tijdens het winterconcept van Portofino voelt als instappen in de Lunterse gemoedelijkheid, waar altijd tijd is voor een praatje en waar klanten goede vrienden en bekenden zijn.

Chef-kok van het huis 

Voor het meenemen: Hollandse klassiekers zoals boerenkool, hachee en hutspot en niet te vergeten: de eigengemaakte gehaktballen! 

Maar ook mediterrane gerechten uit de streek van waar Portofino haar naam heeft. Wist u dat er wekelijks tien verschillende maaltijden in de vitrine liggen? Alles vers en eigengemaakt door de chef-kok van het huis. Open: elke donderdag t/m zaterdag van 11.00 tot 19.00 uur.

Lees hier de online krant van deze week.

Metamorfose Lunterse Houtmarkt: ook in IJzerwaren

LUNTEREN – De Lunterse Houtmarkt ondergaat de komende maanden een metamorfose. De winkel aan de Dorpsstraat in Lunteren wordt grondig verbouwd.

Vanaf 2 januari 2026 zullen ook ijzerwaren deel uitmaken van het assortiment. Daarnaast verandert de formule van het bedrijf. Een driemanschap, t.w. Nico, Lennard en Brian, neemt gezamenlijk de bedrijfsvoering op zich.

Snel op één lijn

Het een en ander kwam in een stroomversnelling toen Brouwer aangaf ermee te stoppen. Lennard, werknemer bij Brouwer, kreeg ideeën voor een doorstart. Een ontmoeting met Nico van de Lunterse Houtmarkt bracht zijn plannen verder in beweging. Toen ook Brian, de zoon van Nico, aangaf verder te willen met de winkel, viel alles op zijn plek. Een driemanschap was geboren.

“Het contact was vlot en we vonden elkaar meteen. We zaten snel op één lijn. Het was gelijk goed!”

Denken in oplossingen

“Lunteren kan niet zonder een goede ijzerwarenwinkel. Dit hoort gewoon bij Lunteren!”Lennard is hierin stellig, sprekend uit jarenlange ervaring. Begonnen als zaterdaghulp heeft hij zichzelf veel eigen gemaakt en staat hij in het nieuwe jaar op eigen benen. “Je moet denken in oplossingen, er samen met de klant uit zien te komen.”

Brian draait al zo’n zeven à acht jaar mee met vader Nico en groeide uit tot een volleerd vakman die eveneens gewend is te denken in oplossingen. Hij is een vertrouwd gezicht geworden voor de klanten van de Lunterse Houtmarkt.

Zaagservice blijft behouden

In de nieuwe opzet blijft de basis van het huidige assortiment gehandhaafd. De ijzerwaren krijgen een geheel eigen en ruime presentatie. Hiervoor wordt de winkel met 100 m² uitgebreid. 

In de nieuwe situatie blijft de zaagservice behouden en kan men er blijvend terecht voor o.a. horren, zonwering, hout, kasten, verf (met eigen verfmengmachine) en natuurlijk voor moertjes, boutjes en gereedschappen.

Gedurende de verbouwing blijft de winkel aan de Dorpsstraat 128 in Lunteren geopend.

Lees hier de online krant van deze week.

Sinterklaas komt weer naar Lunteren

LUNTEREN – Het is bijna zover: Sinterklaas komt met zijn gevolg weer naar Nederland. Na zijn aankomst op zaterdag 15 november in Texel, zal hij direct doorreizen naar Lunteren.

Net als vorig jaar wordt hij op Het Nieuwe Erf feestelijk ontvangen door Pippeling en Dingertje. Rond 14:00 wordt Sinterklaas verwacht en trekt hij met zijn Pieten vanaf de hoek Klomperweg/Dorpsstraat richting het het Nieuwe Erf. Onder begeleiding van de KNA-Pietenband begroeten zij jong en oud in het dorp.

De voorbereidingen voor de intocht zijn vanaf 10 november dagelijks vanaf 18:00 te volgen op het YouTube-kanaal van Pippeling en Dingertje in het Lunters Sinterklaasjournaal. Pip en Ding bemoeien zich weer overal mee maar zou de Sint zijn zaken niet zelf kunnen regelen? Dat zullen we zaterdag 15 november weten.

Wedstrijd

Doe mee met de kleurplatenwedstrijd!

Vanaf 5 november kun je een kleurplaat ophalen bij De Boomgaard Groente & Fruit, Tom & Tineke of De Readshop (leeftijd maximaal 9 jaar).

Inleveren kan tot en met 14 november 17.00 uur in de gele tonnen bij De Boomgaard en bij Tom & Tineke.De winnaars worden op vrijdag 14 november tussen 18.00 en 20.00 uur telefonisch geïnformeerd. Zorg dat je op zaterdag beschikbaar bent om je prijs in ontvangst te nemen op Het Nieuwe Erf!

Lees hier de online krant van deze week.

Lezing Culturele Kring Lunteren: Noord Korea

Dinsdag 11 november 2025 verzorgt drs. Marc Roth een lezing over “De Verbeelde Werkelijkheid”. Hij neemt het publiek mee naar Noord-Korea, het ‘meest gesloten’ land ter wereld. De reis voert langs plaatsen waar het regime trots op is: brede boulevards, moderne gebouwen en zorgvuldig geregisseerde stadsbeelden. Altijd onder begeleiding van twee gidsen en een chauffeur.

Pyongyang, de hoofdstad, ontwikkelt zich tot een socialistische sprookjesstad in een bijna surrealistisch decor. Maar wat is werkelijkheid, en wat is slechts façade? Wordt hiermee een ideale samenleving verbeeld of verhuld? Tijdens de lezing stelt Roth vragen over perceptie en waarheid. Hoe kijken wij, met onze westerse bril, naar een land dat zich zo anders presenteert? Zijn presentatie wordt ondersteund met uniek beeldmateriaal en korte filmfragmenten die zelden vertoond zijn. De lezing vindt plaats in het Witte Kerkje, Dokter Kimmijserlaan 28, Lunteren. Aanvang: 20.00 uur. Gasten zijn welkom. Entree: €7,50 voor niet-leden, €3,50 voor jongeren tot 18 jaar (graag contant). Reserveren is niet nodig.

Lees hier de online krant van deze week.

Sjoeltoernooi in buurthuis De Schakel

LUNTEREN – Afgelopen vrijdag hielden de Schakel Schuivers in Buurthuis De Schakel in Lunteren een open toernooi met omliggende verenigingen. 

Er werd gewisseld van sjoelbak, zodat iedereen zowel een voordeel als nadeel had: waar de één beter presteert op een gladde baan, gedijt de ander juist op een stroevere. Gerda Foppen won, gevolgd door Charles en Netty Langeveld. De club bedankt Noa Abbink van Malkander voor toezicht en puntentelling. De Schakel Schuivers sjoelen iedere donderdag van 09.30 tot 12.00 voor de competitie. Je kunt vrijblijvend aanschuiven.

Lees hier de online krant van deze week.

Nico Pater met pensioen na 25 jaar Hardeman Maatwerk ‘Een gouwe vent met Lunterse nuchterheid’

LUNTEREN – Na in totaal 25 jaar trouwe dienst neemt Hardeman Maatwerk voor Interieurs afscheid van een van zijn meest markante medewerkers: Nico Pater (67). Verdeeld over twee periodes – van 1989 tot 2001 en van 2013 tot 2025 – drukte Nico zijn stempel op het bedrijf. Met zijn pensioen komt er een einde aan een werkzame carrière vol toewijding, snelheid en nuchtere Lunterse humor.

Toen Nico in 1989 aan de Barneveldseweg begon, was Hardeman nog een klein bedrijfje met vijf man personeel en een zaagmachientje. “Hij kwam binnen, en je wist: als Nico ergens voor gaat, dan gáát hij er ook voor,” vertelt oprichter en voormalig eigenaar Jaap Hardeman. “Altijd klaar, bam, op z’n Lunters.” De eerste jaren werkte Nico aan winkelinrichtingen voor onder andere Pets Place en Scapino. Het bedrijf was in die tijd nog volop in opbouw en ontwikkeling.

Na een uitstap van ruim tien jaar keerde Nico in 2013 terug in een totaal veranderd bedrijf. Van een schuurtje van 200 m² naar een hypermoderne productiehal van 6000 m². Toch bleef zijn instelling onveranderd: hard werken, meters maken en aan het eind van de dag achterom kijken met de gedachte: “Dat heb ík vandaag gemaakt.”

“Nico houdt van snelheid en efficiëntie. Hij wil niet prutsen, hij wil dóór. Zijn werk moet passen, kloppen en geld opleveren voor het bedrijf. En als dat niet zo is, kan je het merken,” lacht Jaap. “Maar dat maakt hem ook zo betrokken. Hij werkt alsof het zijn eigen bedrijf is.” Na een indrukwekkende loopbaan neemt Nico afscheid. Met een schat aan verhalen en een carrière om trots op te zijn, laat hij een lege plek achter en een volle werkbank. 

Namens het team van Hardeman Maatwerk voor Interieurs en WMN; bedankt en een heel fijn pensioen toegewenst! Geniet van de tijd die vrijkomt voor je hobby’s, kinderen en kleinkinderen. 

Lees hier de online krant van deze week.

Nieuwe voorzitter voor DOS Lunteren

LUNTEREN – Na jarenlang actief te zijn binnen de vereniging, vanaf de mini’s door de jeugd en uiteindelijk bij de seniorenteams, is Martijn Hendriksen sinds enkele weken benoemd tot voorzitter van volleybalvereniging DOS Lunteren. Hij kent de club en het spel van binnenuit en neemt deze nieuwe rol met ambitie en betrokkenheid op zich.

Martijn neemt het voorzitterschap over van Klaas Pees, die samen met de rest van het bestuur de afgelopen jaren een professionele lijn heeft neergezet binnen de vereniging. Martijn wil voortbouwen op die stevige basis en verder werken aan een toekomstbestendige, warme en betrokken club.

Martijn ziet zichzelf niet als afstandelijke bestuurder maar als hét visitekaartje van de club: zichtbaar, benaderbaar en verbindend. “Niet in de vorm van formele status, maar door zichtbaar, bereikbaar en verbindend te zijn”, vertelt hij. Zijn doel is helder: DOS Lunteren moet niet alleen sportieve successen boeken maar bovenal een vereniging zijn waar iedereen zich thuis voelt, waar open communicatie vanzelfsprekend is en waar vrijwilligers bouwen aan een warme gemeenschap.

Een van zijn speerpunten is open communicatie met leden, ouders en sponsoren. “Leden moeten weten wat er speelt, ouders moeten het gevoel hebben dat ze gehoord worden, sponsoren moeten zien wat hun bijdrage oplevert”, zegt Martijn. Hij wil regelmatig terugkoppeling geven, bereikbaar zijn voor vragen en ideeën en de plannen van de vereniging transparant delen. Met zo’n houding verwacht hij dat mensen zich sterker verbonden voelen met DOS Lunteren.

Samenzijn

Daarnaast richt hij zich op het creëren van een veilige en gezellige clubcultuur. Voor Martijn is volleyballen meer dan alleen trainen en winnen of verliezen; het is ook samen zijn, ontmoeten, genieten van het spel en het samenzijn in de kantine na afloop. “Sporten is meer dan training en wedstrijden alleen”, stelt hij. Hij benadrukt dat de sfeer in de kantine, de betrokkenheid van ouders en vrijwilligers en de relatie tussen teams het verschil maken. Hij wil dat iedereen, jong of oud, recreant of wedstrijdspeler, zich gehoord en serieus genomen voelt. Daar hoort volgens hem ook bij dat je weet wie je aanspreekt als er iets is: trainer, bestuurslid of vertrouwenspersoon.

Saamhorigheid is een derde pijler van zijn plan. Martijn vindt dat je niet alleen lid bent van een team maar onderdeel bent van één vereniging met een gezamenlijke missie. “Of je nu in een jeugdteam, recreantenteam of eerste seniorenteam speelt: je behoort tot één vereniging met één missie”, zegt hij. Hij ziet mooie kansen voor samenwerking tussen teams, gezamenlijke activiteiten zoals toernooien of kantinemomenten en het bewust versterken van de identificatie met de club. Daarbij hoort vanzelfsprekend ook het inzetten van vrijwilligers. Martijn erkent dat de vereniging draait op de inzet van ouders, oud-spelers en andere enthousiastelingen.

Met deze vier pijlers: een sterk gezicht van de vereniging, open communicatie, een veilige en gezellige clubcultuur en versterkte saamhorigheid met vrijwilligers, wil Martijn de vereniging verder versterken. Hij klinkt positief: “Ik wil dat DOS Lunteren het clubje is waar je zó naartoe gaat: na je wedstrijd samen een drankje in de kantine, je voelt dat we er allemaal zijn voor elkaar.” De komende jaren staan volgens Martijn in het teken van professionalisering zonder dat de vereniging afstandelijk wordt. Hierin wil hij samen met het bestuur meer de samenwerking opzoeken tussen andere clubs en organisaties. 

Toegankelijk, vertrouwd en sportief blijven is volgens Martijn juist het uitgangspunt. 

Op de valreep meldt Martijn Hendriksen dat de club volgend jaar 60 jaar bestaat. Een mooi moment voor de club om stil te staan bij het verleden en te vieren waar ze nu staan. Hierover binnenkort meer in de krant.

Lees hier de online krant van deze week.

Cafetaria de Peperbus opent binnenkort zijn deuren

LUNTEREN – Na enkele stille jaren keert Cafetaria de Peperbus in Lunteren eindelijk terug. Onder leiding van Adriaan Henzen zijn vrouw Jet en dochter Adriëtte krijgt de cafetaria een frisse start, in nauwe samenwerking met het naastgelegen café.

Adriaan Henzen is al jaren een bekend gezicht in de horeca. “Ik baat Marktzicht uit en hier de Peperbus in Lunteren,” vertelt hij. “We zijn nu zover dat we ook de cafetaria weer gaan openen. We proberen daar natuurlijk goede producten te verkopen en de kwaliteit hoog te houden voor een schappelijke prijs.”

Familie

Dochter Adriëtte, die sinds januari samen met haar moeder Jet in de zaak zit, kijkt ernaar uit om aan de slag te gaan. “We vinden het heel leuk dat we dit met z’n drieën mogen doen,” zegt ze. “De nieuwe uitdaging van de cafetaria is iets waar we echt naar uitkijken. Sinds Ton’s Blokhut verdwenen is, zit er een gat in het aanbod, en dat willen we graag vullen.”

De heropening kwam er niet zomaar. “We kregen steeds meer vragen uit de buurt of we de patatzaak niet weer wilden openen,” vertelt Adriaan. “Toen iemand zich meldde die de cafetaria wilde uitbaten, gaf dat de doorslag. We hebben met z’n drieën besloten om het gewoon te doen.”

Huisstijl

Ook aan de uitstraling wordt veel aandacht besteed. Adriëtte vertelt enthousiast: “Het wordt een beetje retrostijl, met allemaal leuke bordjes aan de muur. We hebben nog een hele oude rode Coca-Cola koelkast, die komt er ook te staan.”

Samenwerking

De samenwerking tussen café en cafetaria wordt ditmaal nauwer dan ooit. “Mensen die in het café zitten en iets willen eten, kunnen dat straks gewoon via de bar bestellen,” legt Adriëtte uit. “Het eten wordt dan vanuit de cafetaria naar het café gebracht.”

Daarnaast wordt bestellen eenvoudig gehouden. “We hebben een vast telefoonnummer, dat op onze website komt te staan,” zegt Adriëtte. “Via de website kun je het menu bekijken en dan gewoon bellen of WhatsAppen om te bestellen. Je mag zelfs een paar uur voor openingstijd appen; dan nemen we de bestelling op zodra we open zijn.”

Luxe

De focus ligt op kwaliteit en eenvoud. “We werken met goede friet, vers vet en luxere producten zoals stoofvlees, broodjes warmvlees en burgers,” aldus Adriaan. “Niet honderd dingen op de kaart, maar wat we hebben, daar staan we volledig achter.”

Openingstijden

Cafetaria de Peperbus gaat open op woensdag en donderdag van 16.00 tot 21.00 uur, en op vrijdag en zaterdag van 12.00 tot 21.00 uur. 

De cafetaria hoopt halverwege november zijn deuren te openen. Voor de exacte openingsdag en acties, houd de krant en Facebook- en Instagrampagina van Café de Peperbus in de gaten.

Lees hier de online krant van deze week.

Donderdag 27 november informatieavond bij Hardeman Isolatie

KOOTWIJKERBROEK – Bij Hardeman Isolatie draait het niet alleen om bouwen, maar ook om toekomst. Op donderdag 27 november organiseert het Kootwijkerbroekse familiebedrijf een informatieavond bij hen op kantoor voor jongeren én volwassenen die meer willen weten over werken en leren in de dak- en wandbeplating.
De avond is bedoeld voor examenleerlingen die nadenken over hun volgende stap, maar ook voor iedereen die nieuwsgierig is naar het vak of overweegt in de techniek aan de slag te gaan. Medewerkers van Hardeman Isolatie vertellen hoe het leer-werktraject eruitziet: vier dagen werken in de praktijk, één dag naar school en een opleiding die volledig wordt betaald. Daarnaast is er een docent van het Hoornbeeck College aanwezig om meer te vertellen over de opleiding zelf.
Bezoekers krijgen een kijkje achter de schermen bij een bedrijf dat al sinds 1997 gespecialiseerd is in dak- en wandbeplating voor de agrarische en utiliteitsbouw. “We laten zien wat dit werk inhoudt, welke kansen er zijn om door te groeien en waarom het bij ons nét even beter geregeld is dan elders,” aldus Hardeman Isolatie.
Aanmelden voor de informatieavond kan gratis en vrijblijvend via hardemanisolatie.nl/informatieavond.

Lees hier de online krant van deze week.

Klazien van der Vlist 40 jaar in het onderwijs

LUNTEREN – Woensdag 15 oktober stond in het teken van een bijzonder jubileum. Klazien van der Vlist was die dag 40 jaar werkzaam in het onderwijs. Sinds 2007 is zij directeur van CNS De Triangel en vormt zij een directiekoppel met Elsemarie van Asselt.

Klazien is dankbaar dat zij dit werk mag doen en vindt veel steun in haar christelijke geloofsovertuiging:

“De Heere God leidt mij en is tot steun in het werk dat ik mag doen.  God wijst mij de weg en geeft mij de kracht.” 

Als juf genoot zij van het omgaan met kinderen. Ook in haar huidige functie geniet zij nog dagelijks van hen te zien opbloeien in hun ontwikkeling. 

Intens genieten

Woensdagochtend 15 oktober. Het is al vroeg een drukte op het schoolplein van De Triangel. Kinderen kijken uit naar de komst van hun juf Klazien. 

Rond 08.45 uur slaat de decibelmeter gevaarlijk uit: een luid gejoel klinkt op wanneer Klazien het schoolplein opkomt. Kinderen genieten, maar Klazien geniet des te meer. Deze ochtend is háár moment, dat zij samen met de kinderen en haar collega’s viert.

Ergens in die ochtend moet er een moment zijn geweest waarop zij terugdacht aan die dag in januari 2007: het moment waarop Klazien directeur werd van CNS De Triangel. Het was toen een stap in het ongewisse, maar een stap die werd gezet met de overtuiging en het vertrouwen dat er maar één weg was: vooruit!

Daarom kon zij afgelopen woensdagochtend zo intens genieten van de huldigingen door de ruim 410 leerlingen op het schoolplein, en later van de voorstelling in de hal en in de groepen. Want zeg je Klazien, dan denk je meteen aan CNS De Triangel.

De eerste stappen

Het is 1986: weinig banen en veel werkzoekenden. De net afgestudeerde Klazien begon met invalwerkzaamheden op de Wilhelminaschool in Lunteren en werkte vervolgens bijna 6 jaar in Nieuwegein. Op een vrijdagavond in 1992 werd zij per expresbrief uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op de maandagavond erop. Zij keerde na dit positieve gesprek terug naar haar geboorteomgeving.

Het veelbelovende begin van de net nieuw gestarte school De Triangel aan de Julianastraat, mondde uit in een verhuizing naar de Kerkhoflaan, waar de school nog steeds is gevestigd.

Christelijke identiteit

Aan het begin van deze eeuw kende de school een moeilijke periode met een aantal directeurswisselingen. Door ouders, een paar bestuursleden en de interim-directeur vanuit BMC werd de vraag gesteld of Klazien de kar wilde trekken.

Voorwaarde voor haar was dat er vanuit het schoolbestuur en team vertrouwen moest zijn in de keuze voor haar op deze positie. En zo werd januari 2007 het moment waarop Klazien als directrice leiding ging geven aan De Triangel. Binnen een jaar werd Elsemarie van Asselt onderdeel van de directie en later ook samen dagelijks bestuur. 

De Triangel geraakte weer op de rails.

Klazien: “Het was hard werken om alles weer op de rit te krijgen. We moesten De Triangel weer op de kaart zetten en eraan werken dat kinderen weer goed onderwijs kregen en er rust en structuur in de school kwam. We zijn dankbaar dat dit gelukt is en daarnaast blijven we staan voor onze ‘C’: de christelijke identiteit”. De Triangel is een moderne christelijke school, waar het evangelie centraal staat. Dit vertaalt zich onder andere in vieringen, een weekopening op maandagochtend en een weeksluiting op vrijdag.”

Authentiek en sterk leiderschap

In 2022 werd Klazien van der Vlist-Wolfswinkel benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. De uitreiking vond plaats bij de viering van het 30-jarig bestaan van De Triangel. Vanwege de corona-uitbraak was dit jubileum een jaar uitgesteld.

In het persbericht van de school stond destijds: “De onderscheiding is voor haar authentieke en sterke leiderschap en haar oog voor visionair onderwijs. Een eigentijdse koers op een kwalitatief hoog onderwijsniveau, waar het kind en de christelijke identiteit centraal staan.”

Dit vertaalt zich in het benutten van elkaars talenten. Kinderen worden gestimuleerd te ontdekken waar hun mogelijkheden liggen. Personeel kan zich ontwikkelen en bekwamen in hun vak, bijvoorbeeld door het volgen van cursussen.

AI – ChatGPT

Als directeur-bestuurders staan Klazien en Elsemarie open voor innovatieve ontwikkelingen. Een paar jaar geleden was daar onderwijs in programmeren met o.a. de robot. In de maatschappij anno 2025 zijn er weer nieuwe uitdagingen, zoals AI; denk aan bijvoorbeeld ChatGPT.

Klazien: “We zijn bezig te onderzoeken hoe we omgaan met kennistechnologie. Op school zijn twee collega’s hiermee bezig en zij krijgen de ruimte om cursussen te volgen. We willen op een goede manier omgaan met hedendaagse ontwikkelingen, dus ook op het gebied van AI. Op De Triangel blijven we ontwikkelingen kritisch volgen.”

Spiegels van de ziel

Klazien heeft het werk voor de klas ingeruild voor een functie meer achter de coulissen, maar zij is nog steeds nauw betrokken bij de dagelijkse schooldag. Zo staat zij bij de ingang om kinderen en ouders te begroeten aan het begin van de dag. “Ik wil weten wat er speelt en kijk elk kind in de ogen bij de begroeting van een nieuwe schooldag. De ogen van het kind zijn de spiegels van de ziel.”

“Ik werk nog steeds voor de kinderen. Het is een andere manier van mijzelf inzetten voor de school: het scheppen van goede randvoorwaarden, zoals structuur en rust, een goed schoolgebouw en faciliteiten voor kinderen en personeel”. 

“Bijzonder om zo na 40 jaar even stil te staan bij mijn loopbaan. Met dankbaarheid kijk ik hierop terug, maar ook vooruit, want ik sta nog altijd met passie en bevlogenheid in het onderwijs!”. 

Lees hier de online krant van deze week.